-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
karbantartó
-
Óvodapedagógus
-
Asszisztens
-
takarító
-
Értékesítő
-
Kőműves
-
Teherautó / pótkocsi szerelő
2024. 11. 20
-
Eladó - Webshop Eladó / Ügyfélszolgálatos
2024. 11. 20
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Brand Marketing & Content Specialist (Részmunkaidős)
2024. 11. 21
-
Műszaki Szaktanácsadó / Értékesítő
2024. 11. 21
-
Műszaki Szaktanácsadó / Értékesítő
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Hosszú volt ugyanis az út a mediterrán országokból, Délkelet-Európából illetve a tengeren túlról az északi országokig, s közben az értékes gyümölcsöknek nemritkán 40%-a a romlás áldozatául esett. A csomagolás, a citrusok "második héja" biztonságosabbá tette a szállítást és 5% alá csökkentette a veszteséget. Mivel a csomagolatlan gyümölcsök a kereskedőknél néha jobban fogytak, mint a szomorkás viaszpapírba csavart társaik, a kereskedők művészekhez, grafikusokhoz fordultak segítségért. Ők pedig nyomban színt vittek az unalmas papírra; megalkottak a citruspapír-motívumokat. Hiszen minden kereskedő tisztában van azzal a ténnyel, hogy a vevő a szemével vásárol. De a narancspapír egykori fontossága mára egyszerű nosztalgiává zsugorodott, gondolhatnánk. Manapság már csak a különleges minőségű szállítmányok egy-egy rekeszét burkolják díszes papírba. Mindennek "oka" a mára felgyorsult szállítási technológia, valamint a citrusok betakarítás utáni viaszos kezelése. A korábban létfontosságú narancspapír így tényleg szinte feleslegessé vált.
De csak szinte! Ez a csomagolás ugyanis kiváló reklámlehetőséget rejt magában; könnyen megjegyezhető, s a többi kereskedő termékétől egyértelműen megkülönböztethető termék válik így a narancsból. És van még egy embertípus, akit boldoggá tesz a narancspapír: a gyűjtők hihetetlenül tudnak örülni a gyűrött, vékony viaszpapírra nyomtatott kis műremekeknek, amelyeket még a vasalóval sem lehet teljesen újjá varázsolni.
Bálint András