-
Óvodapedagógus
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Kőműves
-
takarító
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
karbantartó
-
Értékesítő
-
TIG hegesztők
2024. 11. 21
-
Takarító - Dunakeszi
2024. 11. 22
-
Intézeti titkár
2024. 11. 22
-
Senior Business Analyst - Budapest, XIII. kerület
2024. 11. 23
-
Junior épületgépész mérnök
2024. 11. 22
-
Könyvelő
2024. 11. 22
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A kertészkedést nem lehet elég korán elkezdeni
Mert kertészkedni megéri... |
Az Angol Királyi Kertészeti Társaság által végzett kutatás 1300 pedagógus és 10 iskola bevonásával készült. Arra az elsődleges következtetésre jutottak a megvizsgált iskolák diákjai között, hogy sokkal rugalmasabbá, magabiztosabbá, életrevalóbbá váltak azok, akiket rendszeresen bevontak otthon a kertészkedésbe, mint társaik, akiknek ebben nem volt részük.
Éppen ezért a Királyi Kertészeti Társaság azt javasolja, hogy vezessék be az iskolai oktatásba a kertészkedést, mint alapvető oktatási-nevelési módszert a tanterven kívüli tevékenységek (extrakurrikuláris) körébe, vagyis az iskolák rendelkezzen egy gyakorlókerttel.
A Neveléstudományi kutatásokért Nemzeti Alapítvány kutatói gyakorlatba ültették az előző tanulmány eredményeit, és leírták, hogy az ilyen módon nevelt gyerekek tanulási igénye sokkal magasabb, mint társaiké.
Azt is észrevették, hogy ezek a gyerekek sokkal fogékonyabbak a kreatív problémamegoldásra, és könnyebben sajátítják el az íráshoz és számoláshoz szükséges készségeket.
A kutatás egyértelműen rámutatott arra, hogy az iskolai kerteknek, kertészkedésnek a legnagyobb eredménye az, hogy a gyerekek örömmel, boldogan tanulnak, hiszen képessé válnak a száraz, elméleti tudást gyakorlatba ültetni, valódi élettapasztalattá átalakítani.
A gyermekeknek megengedték, sőt bíztatták őket, hogy bepiszkolják a kezüket, a szó minden értelmében. A résztvevő tanárok tapasztalatai alapján ennek az eredménye egy aktívabb-, érdeklődőbb jellegű tanulás, tudásvágy, kíváncsiság lett.
A kertészkedés és annak változékony természete - az időjárás, a körülmények bármikor megváltoztathatják azt, amit mi elterveztünk - sokkal rugalmasabb és gyakorlatiasabb gondolkodásra és önnálló problémamegoldásra késztették a gyerekeket.
Gyermek-szerszámok |
Az sem elhanyagolható, hogy a kicsi gyermek a kertben rovarokkal, gilisztikkál és hernyókkal kerül mindennapi kapcoslatba, ez pedig segít legyőzni a gyermekek félelmeit, valamint türelemre neveli a legkisebbeket is: várni amíg kivirágzik a növény, beérik a termés, megtapasztalni a várakozás eredményének kézzelfoghatóságát és örömét.
A kertészkedés ugyanakkor kiváló lehetőség arra, hogy a gyerekekkel az egészséges életről, az egészséges táplálkozásról beszélgessünk, és mindezt ki is próbáljuk, hiszen melyik gyerek nem kóstolná meg szívesen azt a zöldséget, melyet ő maga termesztett.
"Azokból az oktatási intézményekből, ahol alkalmazzák a kertészkedést, mint nevelési módszert, sokkal fogékonyabb és rugalmasabb gyerekek kerülnek ki a mindennapi életbe" - mondta Dr Simon Thornton Wood, a Neveléstudományi kutatásokért Nemzeti Alapítvány kutatási igazgatója.