-
Asszisztens
-
Kőműves
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Értékesítő
-
karbantartó
-
takarító
-
Óvodapedagógus
-
Teherautó / pótkocsi szerelő
2024. 11. 20
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Brand Marketing & Content Specialist (Részmunkaidős)
2024. 11. 21
-
Műszaki Szaktanácsadó / Értékesítő
2024. 11. 21
-
Műszaki Szaktanácsadó / Értékesítő
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Egyre népszerűbb Európában a miniuborka. Évről-évre egyre többet adnak el belőle.
Miniuborka - egyre több fogy belőle
Az uborka fogyasztása világszerte egyre nő, és ezzel párhuzamosan megkezdődött a termék diverzifikációja is. Jó példa erre az Enza Zaden által forgalmazott EasyQ miniuborka, mely 80-150 gramm közötti méretével ideális kisebb családok vagy akár egyszemélyes háztartások számára is - írja a FruitVeb.
Ennek az uborkafélének az ötlete az Egyesült Államokban született 5-6 évvel ezelőtt, és azóta Európában is egyre többet adnak el belőle. Kezdetben az értékesítés bővülését elsősorban a közel-keleti fogyasztók fűtötték, de az egyre növekvő igények miatt az utóbbi két évben az európai termelés is felfutott, a termék már gyakran jelenik meg az európai szupermarketek polcain. A 2019/2020-as szezonban a miniuborka értékesített mennyisége 27%-kal, euróban kifejezett forgalma pedig 34%-kal nőtt Németországban.
Miniuborka termesztése
Jelenleg intenzív reklámkampány folyik az Egyesült Királyságban, ahol a termék ideális kiegészítője lehet a kisebb szendvicseknek (sok szupermarket árul Angliában szeletelt, fóliába csomagolt hagyományos kígyóuborkát, de a fogyasztók egyre kevésbé keresik a műanyag csomagolású termékeket, ami előnyös lehet az EasyQ piaci térnyerése szempontjából).
A miniuborkák legjelentősebb európai termesztője az Almeriában működő Ecoinver, mely a teljes európai termelés 40%-át adja, és tavaly MiniGu néven saját márkával léptek piacra. Ismael Segura, az Ecoinver vezérigazgatója szerint kezdetben nehéz volt bevezetni a piacra ezt a terméket, és eleinte nem is vontak be nagyobb kiskereskedelmi láncokat, lépésről-lépésre haladtak, de a forgalom fokozatosan nőtt, és négy év alatt már eljutottak odáig, hogy lassan az európai termelés felét ők adják.
Segura szerint a miniuborkát termesztő gazdák elégedettek, mivel a nagy mennyiségben előállított kígyóuborkával szemben ennél a terméknél nincsenek nagy áringadozások. Ezért is döntöttek idén a MiniGu márka bevezetése mellett, és hamarosan az organikus, azaz a bio változat is kapható lesz.