-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Kőműves
-
Asszisztens
-
Értékesítő
-
takarító
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
karbantartó
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Komissiózó / Rendelés ellenőr
2024. 11. 21
-
Teherautó sofőr (CE) Frigo disztribúció
2024. 11. 21
-
Tolóoszlopostargonca-vezető
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
(IPM - 20 év a kertészet szolgálatában)
A világ egyik legnagyobb nemzetközi kertészeti kiállítása és vására, az IPM (Internationale Pflanzenmesse) 2002. január 31-e és február 3-a között került megrendezésre a németországi Essenben. Az Európa-szerte ismert vásárváros 2002-ben immár huszadik alkalommal vált a kertész szakma krémjének gyülekezőhelyévé. A jubileumi szám több szempontból is változást hozott a vásár életében: az eddigi legnagyobb kiállítói létszámmal dicsekedhettek a szervezők; 1300 kiállítóval, 37 nemzet képviseltette magát, melyeknek több mint fele külföldről érkezett. Először mutatták be oroszországi és chilei kertészek és kereskedők az árujukat. Természetesen a legnagyobb területen az olasz, a német és a holland szakemberek kínálták portékáikat, de a 2001-es IPM-hez képest több ország, köztük örvendetes módon Magyarország kiállítói területe is megnövekedett. Olaszország kertészei idén először átlépték a bűvös határt: 100 faiskola illetve kertészeti vállalat várta az érdeklődőket.A 110 000 négyzetméteren, 12 hatalmas csarnokban megrendezett "kertész-börze" kínálata a szakma egészét felölelte a termesztéstől kezdve egészen az eladásig. Külön csarnokban kaptak helyet a virágkötők, a virágkötészeti versenyek, a kertészek munkáját és a kereskedelmet megkönnyítő szoftvereket forgalmazó cégek, a termesztő közegeket és földkeverékeket előállító vállalatok.
Egyes üzemek komplett üvegházat építettek fel, csakhogy bemutathassák az általuk forgalmazott párásító és öntözőberendések hatásos működését! A piackutatás és a fogyasztói igények minél teljesebb kielégítésének eszközei is egy teljes csarnokot töltöttek meg, mely a kertészmenedzsment és marketing jegyében a "Shop & Profit" nevet kapta.
Újdonságnak számítottak még a több mint 200 négyzetmétert elfoglaló temető- és sírkert bemutatók, a garden-centerek vevőcsalogató díszletei valamint az otthon és kert tökéletes harmóniáját reprezentáló lélegzetelállító standok is. A jövő kertészeinek utánpótlásáról is gondoskodtak a szervezők, mikor február elsején a vásár területén található kongresszusi központban, "Oktatás Napja" címmel, szakemberek a kertész szakma szépségeiről, feladatairól és céljairól tartottak színvonalas előadásokat az érdeklődő fiataloknak. A faiskolai áruk négy csarnokban kaptak helyet, ahol azonban szakmai vélemények szerint az előző évekhez képest sok újdonság nem volt felfedezhető, inkább a faiskolák árujának minőségében történt szemmel látható javulás. Ezzel szemben az egynyári és vágott virágok fajtaválasztéka az idén is jelentősen bővült, például az erfurti Chrestensen cég 61 új virágfajtával jelent meg az IPM-en. A virágkötők csarnokában lélegzetelállító, sőt néha már futurisztikus kompozíciókat varázsoltak az ügyes kezű, Európa-szerte híres mesterek.Természetesen - akárcsak a legtöbb hasonló jellegű szakmai vásár esetében -, itt is az üzletkötések, az új partnerek megszerzése volt a kiállítók legfőbb célja. Az IPM elsősorban szakembereket vonzott, azonban a látogatók jelentős hányadát hétköznapi érdeklődők, hobbikertészek és kertészeti iskolák, főiskolák tanulói, tanárai tették ki. Magyar látogatók is szép számmal voltak jelen; országunk elismert szakemberei szinte kivétel nélkül meglátogatták a kiállítást, sőt volt kertészeti egyetemista diáktársakkal is találkozhattunk.
Magyarországot hat cég képviselte a világvásáron: a Silvanus Díszfaiskola Kft., a szombathelyi Prenor Díszfaiskola Kft, a budapesti Tahi Faiskola Kft, az Alsótekeresi Faiskola Kft., a Szőregi Virág Dísznövény ÁFÉSZ, valamint az Ex-Horto Kft. A magyar kínálatot a minőségi szoliter növények és a szép magyar fajták tették igazán változatossá.Sokak szerint az IPM a legkisebb vásár Essen városában, ahol évente 30-35 nemzetközi kiállítás kerül megrendezésre, azonban a (mi pénztárcánkhoz mérten) kissé borsos belépőjegyárak (17/nap) ellenére a szép, minőségi dísznövények szemet gyönyörködtető látványa több tízezer érdeklődőt vonzott a kiállítás négy napja alatt.