A kulcs a megfelelő marketingstratégia kiválasztása

Szinte minden projekt esetében elhangzik a kérdés, hogy a cég milyen marketingstratégiát alkalmazzon, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a kommunikációja. Azonban egy kampány esetében nem csak egyetlen stratégiáról van szó, hanem ennél sokkal többről. A marketingkommunikációs eszközök egységes, mindent átfogó csatasorba rendezéséről, melyből az ügyfél és a reklámhadjárata kerül ki győztesen. Az elmúlt egy-két évben rohamszerű tempóban változnak a kommunikációs útvonalak, amelyek mentén el lehet jutni a fogyasztókhoz. Ha egy cég idejétmúlt marketingeszközöket alkalmaz, hamar látni fogja a kárát.

• Kreatív stratégiák

Minden kampány mellé hozzá kell tenni a megfelelő körítést. A storytelling beépül az üzenetekbe. Két jellemző márka a Túró Rudi és a Mapei példáján látszik, hogy milyen sokrétű és színes kommunikációval lehet fűszerezni az adott terméket.


• Állandó technikai megújulás

Nincs mese, digitális innováció nélkül a cégek nem fognak talpon maradni. Az utóbbi években hajmeresztő léptékben áraszt el minket az online világ. Automatizáció a logisztikában, az agrárszektorban. Digitálisan írunk alá és számlázunk, és mindezeket már digitálisan mérik más szoftverek. Bátraké a szerencse!

• Rés a pajzson

Nagy a verseny, de mindig vannak elérhető potenciálok. Ezeket a réseket gyakran nem is olyan nehéz megtalálni, hiszen előfordul, hogy ott vannak már a cég működésében, csak életre kell őket kelteni.

• Influenszerek hatása

Napjainkban már a legtöbb cég bevet olyan influenszereket, akik karizmatikus személyiségükkel vagy különleges tulajdonságuk, hobbijuk, bármi egyéb révén hatalmas rajongótáborra tesznek szert, akik követik őket, bármi legyen is az.

• Automata általi értékesítések

A személyes értékesítés tovatűnőben van, már csak kis hányadát képviseli a teljes eladásoknak. A marketingnek el kell érnie, hogy vágyat ébresszen a végfelhasználóban a termék iránt, hogy el tudja adni azt.

marketing.


• Lojalitás csökkenése

Manapság a fogyasztók egyre kevésbé lojálisak a márkákhoz, gyártókhoz. Viszont ha egy cég kellően ügyes, akkor bizonyos eszközökkel (pl. játékos tanulással, akciókkal, stb.) és már teljesen az online felületekről meg tudja tartani a vásárlóit, hosszú távra kiépíti a bizalmat, és újravásárlásokra tudja őket ösztönözni.

• Különleges megjelenések

Szerencsére az internetnek köszönhetően nem kell sokat költeni arra, hogy egy hirdetés széles körben megjelenjen. Így ha egy marketingkampány kellően kreatív és extrém, akkor nem kell neki nagy hírverés, azonnal el fog terjedni a közösségi média csatornáin és sikeressé válhat.

A fenti stratégiai tippek csak néhány említés azok közül, melyekkel a YellowBird Content and Lead Agency segíti ügyfeleit, hogy minél hamarabb és minél eredményesebben megtalálják az ügyfeleik felé a saját hangjukat. Keresd a cég tanácsadóit, és ötleteljetek együtt a sikeres marketingstratégia érdekében!

értékelés