-
karbantartó
-
Óvodapedagógus
-
Kőműves
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Értékesítő
-
takarító
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Személyi sofőr
2024. 11. 21
-
Kasszás diákmunka Szigetváron (WHC022602)
2024. 11. 21
-
Gyorséttermi Diákmunka A Burger King-Ben. - Győr
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Nagy István, a magyar dinnye promóciós programjának beharangozóján felidézte: míg 2002-ben Magyarország volt a világ harmadik legnagyobb görögdinnye-exportőre, a következő években rendkívül negatív folyamatok zajlottak le ezen a területen. Így 2010-ig a 9 ezer hektáros termőterület a felére - 4500 hektárra csökkent. (Szamóca, meggy, dinnye folyik a földön)
Ezt a folyamatot állította és fordította meg a nemzeti dinnyeprogram, aminek köszönhetően ismét nőtt a dinnye termőterülete, és most mintegy kétharmada a 2002-esnek, ami mintegy 11 ezer családnak nyújt megélhetést. Fontos az is, hogy a görögdinnye termelése ellenőrzött körülmények között történjen - fűzte hozzá.
Az államtitkár kitért rá: a feketegazdaság visszaszorítása érdekében a szaktárca bevezette a regisztrációs számot. Továbbá a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) kiemelt ellenőrzéseket folytat ezen a területen az utóbbi években. Ezek az ellenőrzések az idén is folytatódnak az őstermelők és a dinnyeárusok körében - mondta Nagy István. (Dinnyehamisítókat lepleztek le 2015-ben)
Kiemelte: a kormány kiemelt célja a zöldség-gyümölcs ágazat fejlesztése, mivel ebben a szektorban a mostani átlagos évi 2,5 millió tonnás termelés 3,5 millió tonnára emelésével mintegy 100 ezer új munkahely teremthető az országban. Így ez a sikeres vidékpolitika egyik fontos eleme lehet.
Az évente és fejenkénti átlagos 15 kilogrammos görögdinnye-fogyasztás növelésével a dinnyetermesztéssel foglalkozó családok is biztosabb jövőt látnak majd maguk előtt, és növelhető a görögdinnye-export is. Ezért fontos az együttműködés, a most kezdődő görögdinnye népszerűsítő kampány is - mondta az államtitkár.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke aláhúzta: a dinnyefogyasztást népszerűsítő program fel kívánja hívni a figyelmet arra, hogy a magyar görögdinnye kiváló minőségű, fogyasztása egészséges. A fogyasztók több új fajta közül is választhatnak - mondta. Külön is megemlítette a kisebb súlyú és a magnélküli dinnyéket.
Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a népszerűsítés fontos eszköze a kóstoltatás - ez keddtől egy hónapon át tart - 114 helyszínen több kiskereskedelmi áruházlánc üzleteiben. A promóciós programba részt vesz többek között: a CBA, az Auchan, a Lidl, a Spar, az Aldi és a Metro
Dinnyekóstoló időpontok - letölthető