-
Értékesítő
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Óvodapedagógus
-
karbantartó
-
takarító
-
Asszisztens
-
Kőműves
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Komissiózó / Rendelés ellenőr
2024. 11. 21
-
Teherautó sofőr (CE) Frigo disztribúció
2024. 11. 21
-
Tolóoszlopostargonca-vezető
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A Syngenta erőforrásainak egyesítése révén összehangoltabb magyarországi üzletmenetet valósíthat meg, s ezen keresztül még jobb szolgáltatást és piaci jelenlétet mutathat majd fel, mint 2011-ben, amely a vállalat életében a második legnagyobb árbevételű év volt.
A Syngenta 2011-ben Magyarországon a 2008. évi rekordszintű eredményeihez hasonló évet zárt, az árbevétele 29 milliárd forint volt. 2010-ben a hatalmas belvíz miatt alulteljesített a mezőgazdaság, ugyanakkor a 2011-es év a növénytermesztés egyik legjobb éve lett. Az időjárás a legtöbbször kegyes: amit az egyik évben elvesz, azt a másikban pótolja. A betakarítások után kialakult pozitív terménypiacok hatása az év vége felé az input felhasználásban érezhetően jelentkezett, hozzájárulva a cég eredményességéhez. A Syngenta eredményein belül a kukorica termékkör (növényvédő szerek, vetőmagok) volt a legmeghatározóbb, ezt követte szorosan az egyéb szántóföldi növények - olajosok, kalászos gabonák növényvédelmi szerek és vetőmagjainak - eladása. A zöldség és a szőlő-gyümölcs forgalom majdhogynem megegyezett, de mindkettő bővülést mutatott.
Az eredmények a termékek termelői szinten bizonyított értékének, illetve az ebből adódóan megtartott árszintjének, és nem utolsósorban az üzletágak - az elmúlt évben 8-10%-kal bővülő piac mellett elért - növekedésének köszönhetőek. Tükrözi továbbá az integrációból adódó szinergiák költség–megtakarításait és a folyamatos, a vállalat számára szükséges megfelelő „cash flow” generálását is.
A kukorica üzletág jelenleg a hazai piac mintegy 24%-át fedi le. Az itt elért árbevétel emelkedés a Force piaci pozíció megtartásának, valamint a kukorica hibridek genetikai értékéből fakadó további értékesítés növekedésének tudható be.
Az egyéb szántóföldi növények esetében a Syngenta 33%-os piacrészesedéssel rendelkezik. Az elmúlt év során a napraforgó hibridek teljesítménye tovább növelte vezető pozícióját, míg a növényvédő szerek esetében a Reglone Air eladásainak megőrzése mind volumenben, mind árban járult hozzá az eredményekhez.
Zöldségek területén az eladások emelkedése a csemegekukorica piac újraéledésének, a szőlő, gyümölcs kultúrákban a termékek minőségének és teljesítményének volt köszönhető. Jelenleg a Syngenta a zöldség-gyümölcs piacon hazánkban mintegy 34%-os részesedéssel rendelkezik.
Az üzleti eredményekhez az integráció oldaláról nagyban hozzájárult, hogy a Syngenta 2011. május 30-án új irodaházba költözött. Új irodája az Office Garden irodaparkban, Budapest egyik legdinamikusabban fejlődő környezetében, a XI. kerületben helyezkedik el. Az Office Garden II. irodaház környezettudatos megoldásaival azt a fenntarthatóságot képviseli, amelyet a Syngenta a kezdetek óta magáénak vall: hőszivattyús fűtő-hűtő rendszerének köszönhetően egyáltalán nem terheli széndioxid-kibocsátással a környezetet.
Az új iroda elnyerte a 2011. évi legjobb iroda kitüntető címet.
„A magyar mezőgazdaságot, szűkebben a növénytermesztési ágazatot nézve 2012-re a kilátásaink több mint biztatóak, hiszen generálisan az input felhasználás termelői szinten növekedhet, a termelés intenzifikálódik, a gazdák termelési kedve jó. A piac további konszolidációjára számítunk” – mondta el az idei várakozások kapcsán Bíró János, a vállalat marketing vezetője.
Magyarország továbbra is meghatározó vetőmag-előállító partnere a magyar mezőgazdaságnak kukorica, napraforgó és zöldborsó fajoknál, ezért a mezőtúri kukorica vetőmagüzemben 2011. második felében 7,5 milliárd forintos kapacitásbővítésre irányuló beruházás indult el. Az üzem világszinten a Syngenta legmodernebb üzeme, s egyben a legnagyobb Európában.
A kapacitás bővítése tekintetében kukorica feldolgozásban 50%-os, kukorica betakarításban 100%-os, vetőmagüzemi tárolásban közel 200%-os a növekedés. Ezzel magasabb szinten harmonizálja a vállalat a most heterogén üzemi kapacitásokat.
Mire számíthatnak a gazdák 2012-ben? |
A beruházásnak köszönhetően a Syngenta magyarországi termelése a cégen belüli régiós ellátásnak stabilan a 30-40%-át adja majd. Szinte teljes egészében innen látja el a magyar piacot. Kiemelten fontos ugyanakkor, hogy az üzem kapacitásának 80%-át a környező országokban és Kelet-Európában forgalmazza a vállalat: a Syngenta a magyar vetőmagot nem csak itthonra, hanem külhoni területekre is innen biztosítja.
A termelői kifizetések oldaláról ez a beruházás átlagosan 1,5 milliárd forinttal növeli évente a magyar gazdák bevételeit, a Syngenta 2012-ben közel 6 milliárd forintot fog kifizetni vetőmag-előállító termelőinek.
A cégen belül sok hatékonysági projekt fut, hogy mindinkább megfeleljen a gazdasági helyzet kihívásainak, azonban a vállalat továbbra is nagy figyelmet fordít a kutatás-fejlesztésre. Naponta 1,5 millió dollárt költ erre a területre, az innováció legújabb eredményeként 2012-ben több növényvédelmi terméket, s számos új fajtát vezetett be a magyar piacra.
„Bár a szervezeti változás a cég minden területét érintette, a Syngenta-ra jellemző ügyfél-orientáltság, a fő értékek, s az emberarcú vállalati kultúra megmaradt. A növényvédelmi és a vetőmag-üzletág összeolvadása komoly feladat volt, és sok munkát adott a cégnek a 2011-es évben, ugyanakkor az említett integráció nyomán a Syngenta képes lesz arra, hogy olyan teljes körű és testreszabott megoldásokat kínáljon minden növénykultúrában, amelyek az értékteremtésre összpontosítanak és a cég átfogó agronómiai tudásbázisán alapulnak” – zárta le a beszélgetést Czigány Tibor, a Syngenta ügyvezető igazgatója.