-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Értékesítő
-
takarító
-
Óvodapedagógus
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Kőműves
-
karbantartó
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Kasszás diákmunka Szigetváron (WHC022602)
2024. 11. 21
-
Gyorséttermi Diákmunka A Burger King-Ben. - Győr
2024. 11. 21
-
Diákmunka: Ajándékcsomagolás a IX. kerületben - Br. 2500-3250 Ft / óra
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A németországi Lausitzring adott otthont 2010. május 4-8. között a mérnökhallgatók számára rendezett Shell Eco-marathon programjának, amelyen 213 egyetemi csapat mérte össze tudását az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások járműtechnológiai alkalmazása terén. Az időjárás nem fogadta kegyeibe a napenergia-kategória indulóit, hiszen az esős, borongós idő miatt csak az utolsó versenynapon kerülhetett sor az ő futamukra.
A városi közlekedésre alkalmas napelemes járművek versenyén egyedül a győri egyetem által tervezett és épített autónak sikerült a pozitív energiamérleg elérése.
Ilyen eredményre korábban nem volt példa a Shell Eco-marathon történetében - tudósított a németországi helyszínről dr. Varga Zoltán egyetemi docens, a SZEnergy Team vezetője és Szauter Ferenc tanszéki mérnök. A Széchenyi István Egyetem mérnökhallgatóiból és oktatóiból álló csapat a korábbi SZEsocar helyett egy teljesen új fejlesztésű autóval, a SZEvolution nevű járművel indult és győzött az idei versenyen.
- Az elmúlt 26 évben a Shell azért dolgozott, hogy kiemelje a fenntartható mobilitás fontosságát, melynek egyik legfontosabb állomása a Shell Eco-marathon - foglalta össze a szervezők célkitűzését Vérten Rita, a cég munkatársa. A Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team 2008-ban a dél-franciaországi Nogaroban a napenergia kategóriában szintén első lett, 2009-ben, a németországi Lausitzban ugyanennek a kategóriának az élén végeztek, s most harmadszor is a győrieké a kategóriagyőzelem.
A versenyen jelen volt a környezet védelméért, az élővilág sokféleségének megőrzéséért küzdő világszervezet, a WWF, amely a 213 induló közül négy járművet választott ki - ezeket találva a legalkalmasabbnak talált arra, hogy általuk felhívják a figyelmet a környezet megóvására, az alternatív technológiák alkalmazásának fontosságára. A SZEvolution számára dupla sikert jelent, hogy beválasztották a négy „legkörnyezetbarátabb" jármű közé.
- Várhatóan még sok évnek kell eltelnie, mire megjelenhetnek a közúti forgalomban az első napelemmel hajtott, hétköznapi használatra alkalmas autók. Viszont a már ma is reális alternatívát jelentő elektromos hajtás kiegészítéseként számolni lehet a napenergia hasznosításával - nyilatkozta ifj. Willisits Vilmos, a SZEnergy Team tagja, aki „civilben" elektromos járművek fejlesztésével foglalkozik. - Ha egy elektromos autóval elmegyünk dolgozni, amíg a jármű a parkolóban pihen, jó idő esetén napelemekkel értékes energiát termelhetünk a várakozás óráiban. a győri csapat sikeres szereplése e szemlélet fényében új távlatokat nyithat a járműfejlesztés történetében.