-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
takarító
-
karbantartó
-
Óvodapedagógus
-
gipszkartonozás, szárazépítés
-
sofőr
-
Kőműves
-
TIG hegesztők
2024. 11. 21
-
Karbantartó | Budapest, Dunaföldvár
2024. 12. 20
-
RTR Trainee - Supply Chain team
2024. 12. 21
-
Senior .Net, C# szoftverfejlesztő
2024. 12. 21
-
Nemzetközi cég - Szigetelési szakértő - Építő / építészmérnök végzettség - Céges autó és vonzó juttatási csomag!
2024. 12. 21
-
IT kockázati szakértő
2024. 12. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Sok mikro- és kisvállalkozás tudatában van, hogy az online jelenlét mennyire fontos az üzletisiker szempontjából, és még olyanok is akadnak szép számmal közöttük, akik a közösségioldalakon megjelenő hirdetési kampányokra is hajlandóak áldozni.
Viszont természetesen az nehezen elvárható ezektől a kisebb, emberi és anyagierőforrásokban szegényebb vállalkozásoktól, hogy a Facebook hirdetéskezelés témában annyira felkészültek legyenek, mint egy SocialWingshez hasonló profi cégek, akik tanácsokat istudnak adni a témában.
Sokan még azzal a tavaly nyári újítással sincsenek tisztában, hogy külön meg lehet adni a hirdetés kedvezményezettjét.
Mit jelent, hogy valaki kedvezményezett?
2023 júniusa óta a Meta oldalain a hirdetési kampányoknál meg lehet nevezni azt a céget vagyéppen non-profit szervezetet, amely – ahogy ők fogalmaznak – hasznosul a hirdetésekből,magyarán, akinek a tevékenységét, termékeit, szolgáltatását, eredményeit, akcióit az adotthirdetés népszerűsíti: ez a cég vagy szervezet a hirdetés úgynevezett kedvezményezettje.Külön megadható a kifizető is, magyarán felvázolható a teljesen tiszta képlet, ki az, aki a hirdetésekért fizet, és ki az, aki annak az eredményeit élvezni fogja, hiszen vannak olyan üzletimodellek, ahol a két entitás eltérhet, bár tény, hogy az esetek túlnyomó többségében a kettőmegegyezik, hiszen – főleg egy mikro- vagy kisvállalkozás – magának fizet a Facebook-, illetveInstagram-hirdetésekért.
Mi ennek az értelme?
A változás felesleges túlbonyolításnak tűnhet, de a Meta mentségére szolgáljon, hogy nem őktalálták ki, hanem az Európai Unió szabályozói, 2023 óta kötelező az előírás minden hirdetőre,aki az EU területi hatályán belül hirdet ezeken a legnépszerűbb közösségi oldalakon.
Az átálláskor többeket ért kellemetlenség, hiszen aki nem módosította futó hirdetéseit a határidőig,annak a kampánya leállt automatikusan. Ennek az egész változásnak a kiváltója az EU új szabályozói előírása, és egészen 2023. június21-ig opcionális maradt, 21-e után már kötelező érvényű lett minden olyan hirdetőre, aki az EUterületi hatályán belül jelenít meg hirdetéseket. Aki ezt elmulasztotta, annak a hirdetései automatikusan leálltak.
Gyakorlati tudnivalók
Vannak olyan szituációk, amiket az előírás szempontjából nem a legkönnyebb értelmezni,szerencsére ezekhez a Meta viszonylag világos útmutatást ad.
Kisvállalkozóként a helyzet egyszerű, hiszen mind a kedvezményezett, mind a kifizető mezőbea saját cég vagy vállalkozó nevét kell megadni, semmi bonyodalom nincs, csak kétszer kellleírni ugyanazt.Anyavállalat-leányvállalat viszonyban érdekesebb az ügy, amennyiben az anya fizet a leányhirdetéseiért, akkor a kifizető az anyavállalat, a kedvezményezett pedig a leányvállalat lesz.Ha magánszemélyként népszerűsítesz egy terméket vagy szolgáltatást, akkor akedvezményezett a termék, a kifizető mezőbe pedig a saját nevedet kell megadni.