-
Kőműves
-
takarító
-
Asszisztens
-
Értékesítő
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Óvodapedagógus
-
karbantartó
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Komissiózó / Rendelés ellenőr
2024. 11. 21
-
Teherautó sofőr (CE) Frigo disztribúció
2024. 11. 21
-
Tolóoszlopostargonca-vezető
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Számos humoros videóban, tudományos cikkben és marketing témájú írásban elemezték, boncolgatták már, miért nem jó módszer az árakció. De minden negatív kritika ellenére az emberek szeretnek olcsón vásárolni, ezért ez a marketingeszköz túlélte a kritikusokat, és a mai napig sokan, sokféleképpen alkalmazzák. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan lehet jól használni az árakciót a kereskedelemben.
Az akciókkal szembeni ellenérzések és azok valóságalapja
Az árakciók nyilván csökkentik az árrést, ezáltal az egy termékre jutó profitot, és ez sokszor fáj a kereskedőknek. Ha azonban úgy vesszük, hogy jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint, akkor ha az eladott mennyiség pont az akció miatt megugrik, a teljes profit akár nagyobb is lehet, mint korábban. Egy másik nézőpont, ha az elmaradt profitot befektetésként fogjuk fel, melyet új vásárlók szerzésébe fektetünk.
Sokszor attól is félnek a márkatulajdonosok, hogy márkájuk az árakciók miatt leértékelődik a vásárlók szemében, és ez a félelem nem is alaptalan. A márkahű vásárlók legtöbbször nem is hiszik el a termék eredetiségét, ha hirtelen túl olcsón kezdik el árulni.
Néha csak túl későn jönnek rá a webáruház-tulajdonosok, hogy a folyamatos akciózás miatt a vevőik már nem hajlandóak normál áron megvásárolni a termékeket, hanem mindig megvárják az akciókat. Ebbe az ördögi körbe sok webáruház és hagyományos kereskedelmi lánc is belekerült már.
Milyen akciók használhatók, amelyek működnek is?
Ma már szinte korlátlan a lehetőség a webáruházakban a vásárlás ösztönzésére szolgáló kedvezményeket illetően, ezek többségét a jó webáruházrendszerek, mint például az Unas rendszer kezelni is tudja. Nagyon népszerűek a felülértékesítési (up-sell) és keresztértékesítési (cross-sell), az egyszeri kihagyhatatlan (OTO), valamint csomagajánlatok, a kuponok és a törzsvásárlói pontgyűjtő rendszerek, de az ajándék termékek is előkelő helyet foglalnak el a marketingeszközök listáján.
Az árakciók legjobban a termékéletciklus elején és végén működnek a legjobban, az elején, amikor egy terméket meg szeretnénk ismertetni, a végén pedig készletkisöprési akciók formájában. Az akciók sikere természetesen függ attól, mennyire tömegtermékről van szó, és milyen a célcsoport, amelynek értékesítünk.
A Facebook- és Google-hirdetésekkel történő vevőszerzés a piac telítődésével és az idő múlásával egyre drágábbá válik, ezzel szemben egy jól eltalált árakció képes új vevőket behozni és a megfelelő kampányokkal ezeket a vásárlókat újabb vásárlásra lehet ösztönözni.
Az időszakos árváltozás, az első kattintásnál elinduló idő-visszaszámlálás, valamint az early bird akciók is működőképesek. Ez utóbbiakat nagyon hatékonyan alkalmazzák például rendezvény regisztrációknál.
Összegzés
Az árakciók jelentőségét továbbra sem kell lebecsülni, csak a célpiacnak és a termékkörnek megfelelően kell alkalmazni ezt a marketingeszközt.