-
Kőműves
-
takarító
-
karbantartó
-
Asszisztens
-
Óvodapedagógus
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Értékesítő
-
TIG hegesztők
2024. 11. 21
-
Takarító - Dunakeszi
2024. 11. 22
-
Projektvezető
2024. 11. 24
-
Áruösszekészítő - raktáros
2024. 11. 24
-
Nyugdíjas takarító
2024. 11. 24
-
Ingatlanközvetítő
2024. 11. 24
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A digitális jelenlét fontosságáról talán már senkit nem kell meggyőzni, aki az e-kereskedelemben képzeli el cége jövőjét, azonban az online marketing jelentőségéről nem lehet eleget beszélni.
Az online marketing teljesítménye jól követhető a mérések révén, hiszen a számok nem hazudnak, csak tudni kell olvasni a sorok között. Webshop tulajdonosaként, illetve üzemeltetőként érdemes tisztában lenni az alapfogalmakkal, elsődlegesen a konverzió jelentésével. Mérésével megállapítható, hogy az egyes marketingcsatornák, kampányok, hirdetések hogyan teljesítenek, ennek alapján ugyanis döntést hozhatunk a további sorsukról. Persze az online marketing sem mérhető 100%-osan, de akkor mit tehetünk?
A konverzió mérésének felülete
Amennyiben kellő hozzáértéssel rendelkezünk, magunk is nekiláthatunk a mérések elemzésének, ellenkező esetben célszerűbb profikra, például az Adlabra bízni a teljes webáruház marketinget.
Az egyik legfontosabb teendő a Google Analytics fiók létrehozása és bekötése a webshopba, ez az eszköz méri ugyanis az utolsó interakciók alapján, hogy honnan érkeznek a látogatók az oldalra. Van azonban számos olyan eset, amikor ez például technikai hiba vagy bonyolult vásárlói út miatt nem lehetséges. De hogy a teljesítmény méréséhez - megéri-e hirdetni az adott csatornán és úgy - legyen adatunk, az Analytics feltételezéseken alapuló többféle attribúciós modellt használ.
Miért van szükség modellezésre?
A vásárlásig eljutni a legtöbb esetben nem egyenes úton szoktak az emberek, vagyis nem egyből hozzák meg a döntéseket, hanem egy hosszabb folyamat végén. Ehhez, minél drágább egy termék, annál hosszabb idő alatt jutnak el, és eközben információkat igényelnek a döntés megalapozásához.
A webshopok rendszerint több, a célcsoport szokásainak megfelelő csatornát használnak, és közben hirdetnek is, hogy megismertessék a márkát, a terméket a célközönséggel. Azonban ha a vásárlási életút nem egyértelmű - itt nagy szerepe van a konverziós pontok kijelölésének -, mert mondjuk a terméket a fizikai üzletben vette meg a vásárló, akkor nem követhető, nem mérhető egzakt módon, hogy megérte-e ilyen-olyan hirdetésbe, kampányba ölni a pénzt. Az attribúciós modellek ennek megválaszolásában segítenek, persze feltételezések alapján.
Milyen attribúciós modellek léteznek?
Az Analytics utolsó, nem direkt forrásból érkező (last non-direct) attribúciós modellt használ, ami azt jelenti, hogy ahhoz a csatornához, kampányhoz számolja a konverziót, ahonnan a felhasználó utoljára érkezett. A modell megpróbálja leképezni a valóságot, feltételezésekkel él az egyes interakciók vonatkozásában, és e szerint osztályozza, hogy melyik csatornának mekkora szerepe van a vásárlás létrejöttében.
Többféle modell létezik, a legismertebbek az utolsó, valamint az első kattintás modell, továbbá a lineáris, az idő késleltetéses, illetve a pozíció alapú változat. Hogy kinek melyik lesz a megfelelő, azt az elemzés döntheti el, hiszen egyik sem alapvetően rossz vagy jó.