Hogy mi az influencer marketing lényege? A válasz egyszerű: az, hogy a vásárló szívesebben vesz meg olyan terméket, amit az általa kedvelt (vagy éppenséggel utált) közismert személy ajánl.

 

Mit jelent az influencer marketing?

 

Aki webáruház indítást tervez, annak a Webáruház készítés árak szerint is nagyon körültekintőnek és alaposnak kell lennie ahhoz, hogy sikereket érhessen el. Ellenkező esetben kárba veszhet az a rengeteg befektetett idő, energia és pénz, amit a webshop létrehozásába beletett. A siker eléréséhez számos módszer létezik: ilyen az influencer marketing is, ami gyors eredményeket hozhat.

 

A megnevezés az angol influence, vagyis befolyásolás szóból ered, ami nem egyenlő a sztársággal, bár vannak hasonlóságok köztük. Valaki abban az esetben nevezhető influencernek, ha elég nagy követőtáborral rendelkezik, ami akár több ezer követő esetében is fennállhat – ők a mikroinfluencerek. Akiknek viszont több százezres a követőik száma, azok már makroinfluencereknek, milliós követés felett megainfluencereknek számítanak.

 

Az influencerek életvitelükkel, személyiségükkel példaként szolgálnak, befolyásolni tudják a követőik véleményét, így akár a vásárlásaikat is.

 

Kiből lesz influencer? Milyen influencer típusok léteznek?

 

A nagyobb márkák esetében jellemzően közismert színészeket, YouTubereket, művészeket kérnek fel. Lényeges az adott márkával való kapcsolatuk is, azaz hogy az ne csak egy szerződés miatt használja az adott terméket, hanem életvitelszerűen. Fontos a hitelesség.

 

Influencer típusok:

 

  • Hírességek, színészek – amennyiben kapcsolódnak egy márkával, az rögtön garanciát, valamint minőséget jelent a vásárló fejében.

  • Szakértők – ők egy adott témában széles, releváns tudással rendelkeznek (például orvos kiáll egy gyógyszerkészítmény mellett).

  • Tartalomkészítők, bloggerek, vloggerek – olyan hétköznapi emberek, akik jobban tudnak azonosulni az emberek problémáival, és megoldásokat kínálnak arra.

 

Miként működik az influencer marketing?

 

Egy influencernek több rostán is végig kell mennie ahhoz, hogy egy cég kiválassza őt egy kampányra. Erre azért van szükség, hogy a kiválasztott személy biztosan erősítse és ne gyengítse a céget vagy a márka népszerűségét.

 

Ha kiválasztásra került a megfelelőnek tartott influencer, akkor következik a tartalmak egyeztetése. A megbízó beleegyezése nélkül semmilyen tartalom nem kerülhet ki az influencer social média felületeire. Ezután az utolsó lépés az eredmények mérése lesz: annak ellenőrzése, hogy az adott kampányra az influencer követői közül hányan reagáltak.

 

Az influencer tehát egy olyan személy, aki kellő tekintéllyel bír egy témában ahhoz, hogy hatást tudjon gyakorolni a követőire, rajongóira. Magyarán képes rávenni őket egy bizonyos termék megvásárlására vagy kipróbálására. Webshopoknál érdemes kampányszerűen influencerekkel dolgozni, mivel ők növelhetik az adott webáruház népszerűségét, amivel több új vásárlót vonzhat be, így nagyobb bevételt is generálhat.

 

értékelés