
A különféle reklámeszközök önmagukban is ütősek és hatásosak lehetnek. Sokat számít azonban az is, hogy egy-egy termék milyen környezetben és milyen módszerrel kerül elrendezésre.
Az alábbiakban megismerkedünk néhány olyan esettel, amikor különböző molinók kerültek nem mindennapi használatba!
A különleges mindig figyelemfelkeltő
A Molino24 által gyártott molinók mindegyikének csupán néhány másodperce van arra, hogy felkeltse a közönség figyelmét. Ahogy minden más reklámeszköznek is. Így igen rövid időnk van az üzenet átadására. Épp ezért egyedi, emlékezetes és átütő ötletet kell életre hívni. Valami olyat, ami kevés idő alatt is nagyon üthet.
Épp ezért érdemes rövid, de feltűnő, nagy betűmérettel rendelkező szöveget és megkapó képi anyagot használni. Ugyanakkor ki lehet találni valami igazán egyedit is, amelyben egy kreatív csapat lehet hathatós segítségünkre.
A környezet adta lehetőségek kihasználása
Igazán speciális molinó kapott helyet a San Francisco-i Állatkert által egy lámpaoszlopon. Itt az oszlop a zsiráf teste, a nyaka és a feje pedig a molinón helyezkedik el. Ez egy olyan reklám, amelyet mindenki garantáltan észrevesz.
Szintén igen fantáziadús megoldást alkalmazott az a fitneszterem, amely egy sétálóutca fölött húzódó kábelekre helyezett belógatott molinókat. Több kreatívval is dolgoztak, így minden korosztály tudott azonosulni a hirdetéssel, és jó eséllyel fel is keresték az edzőtermet.
Illúzió és szimuláció molinó segítségével
A molinó illúzió keltésére is alkalmas. Jó példa erre a Science World Természettudományi Múzeum megoldása, amely fák törzseire helyezett fel molinókat a hódokról szóló kiállításának népszerűsítésére. A reklámeszköz olyannyira élethűre sikeredett, hogy valóban úgy tűnt, hogy a fákat hódok rágták meg. Ráadásul ezt a típust szabadon áthelyezhették, még változatosabbá téve ezzel a megjelenést.
A szimuláció nagymestereként az Air New Zealand említhető meg, amely valósághű, hegyoldalt, vízesést vagy épp hófödte csúcsot nyomtatott molinóra. A még élethűbb megjelenés érdekében minden esetben bábut is használtak, amely szörfözik, kajakozik vagy hegyet mászik. A cél a turizmus fellendítése volt, és nem kérdés, hogy nagy valószínűséggel be is jött az elképzelés.
Az emberi kíváncsiság végtelen, ezt igyekeztek kihasználni egy ingatlanértékesítő reklám elkészítése során is. Elhelyeztek egy kémlelőnyílást az építkezés helyszínén, ahol meg lehetett nézni az épülő ingatlan látványtervét.
Láthatjuk, hogy egy jó reklám nem pénz, sokkal inkább kreativitás kérdése. Egy kis leleményességgel igazán ütős hirdetéseket lehet létrehozni, és új szerepbe helyezni a jó öreg molinót. Egy jól eltalált és megfelelő helyre rakott molinó senkit sem hagy majd hidegen, a figyelmet pedig garantáltan megragadja.