Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Soha nem tapasztalt kihívásokkal néznek szembe a munkáltatók azáltal, hogy mára négy különböző generáció van jelen a munkahelyeken. Amennyi nehézséget okoz ez a felállás, legalább annyi, de még több előnnyel is jár. Érdemes színesíteni csapatot, és ehhez kiváló megoldás lehet, ha munkaerő-közvetítő segítségét kérjük.
Generációs szakadékok
Hazai viszonylatban jelenleg négy különböző korosztály dolgozik a vállalatoknál, kezdve az 1940-1965-ös baby boomerekkel, folytatva az X generációval, azaz a mostani 40-50-es korosztállyal; végül pedig az Y és Z generáció zárja a sort a 80-as évektől született fiatalokkal. A nemzedékek közötti különbségek leginkább a szemléletmódban, készségekben, hozáállásban és munkamorálban mutatkoznak meg. Ezek a differenciák okozhatnak kisebb súrlódásokat és konfliktusokat, de összességében a megfelelő együttműködés javuló hatékonyságot eredményezhet.
Ha több generációt alkalmaznánk, a munkaerő-közvetítés lehet a megoldás
A generációs sokszínűség rendkívül sok előnnyel járhat a vállalatnak. Ha színesíteni szeretnénk a dolgozói állomány életkorát, akkor érdemes igénybe venni a WHC nyugdíjas szövetkezet szolgáltatását. Biztosak lehetünk abban, hogy a nemzedékek közötti együttműködéssel részesei lehetünk a saját iparágunkat érintő innovációnak, hiszen a forradalmi ötletekhez különböző látásmódok szükségesek.
A készségek terén is jól kiegészíthetik egymást az eltérő korcsoportú dolgozók és eredményessé válik majd a munkavégzés. A tudásátadás az egyes szakterületeken nélkülözhetetlen, és a régebb óta alkalmazott kollégák is kiemelten fontosnak érezhetik magukat, mivel a szakértelmükre szüksége van a fiatalabb alkalmazottaknak.
A fentieket figyelembe véve tehát versenyelőnyt szerezhetünk a piacon, ha a generációk együttműködése gördülékenyen zajlik. Szervezeten belül a megfelelő csapatmunka pedig jobb teljesítményt és nagyobb termelékenységet produkál.
Fontos a HR szerepe is
Mindenképpen előnyös, ha a vállalat ösztönzi az egyedi meglátásokat és nem kényszerítenek egyetlen megoldási lehetőséget a dolgozókra. Hagyjuk, hogy a beosztottak a maguk módszerei szerint lássák el az adott feladatot. Ennek ellenére lényeges a munkahelyi mentorprogram létrehozása, mivel a már korábban megszerzett tudást és tapasztalatot a senior kollégák tudhatják magukénak.
Tartsuk szem előtt a megfelelő jutalmazási rendszer kialakítását is, ami lehetséges, hogy a különböző generációk esetében más és más lehet. A közös célok elérése érdekében érdemes támogató és pozitív munkahelyi légkört teremteni, így a munkaerő-közvetítés szolgáltatás igénybevételekor fókuszáljunk arra, hogy a majdani csapattag is megtalálja a hasonulást. A nemzedékek közötti megkülönböztetést helyezzük háttérbe, és egységként kezeljük a közösséget.