-
takarító
-
Asszisztens
-
Kőműves
-
karbantartó
-
Óvodapedagógus
-
Értékesítő
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Kasszás diákmunka Szigetváron (WHC022602)
2024. 11. 21
-
Gyorséttermi Diákmunka A Burger King-Ben. - Győr
2024. 11. 21
-
Diákmunka: Ajándékcsomagolás a IX. kerületben - Br. 2500-3250 Ft / óra
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Az értékesítési tölcsér az online marketing egyik szemléletes metaforája. Azt szimbolizálja, hogy az értékesítési folyamat előrehaladtával egyre kevesebb ember jut tovább. Ezt a szimbolikát sokféleképpen használják, például ha tudjuk az átlagos lemorzsolódás mértékét és azt, hogy hány embert szeretnénk, hogy megmaradjon a végén, akkor meg lehet mondani, hogy hány embert kell a “tölcsérbe beönteni”. Ebben a cikkben arra gyűjtöttünk össze néhány ötletet, hogyan lehet a tölcsér folyamatos utánpótlását biztosítani.
Az értékesítési tölcsér szintjei
Az értékesítési tölcsérnek több verziója van, néha 3, néha 5 szintet emlegetnek. Alapvetően 3 szintet különböztetünk meg: felső szint (TOFU), középső szint (MOFU), alsó szint (BOFU). Mindhárom szint eltérő marketing stratégiát igényel. Jó vásárlói útvonal tervezéssel és az útvonalnak megfelelő marketing eszközökkel elérhető, hogy a tölcsér tetejénél beérkező ügyféljelöltek közül kevesebben morzsolódjanak le a tölcsér aljáig, azaz javuljon a konverzió.
Az értékesítési tölcsér és a terméklépcső kapcsolata
A vásárlói útvonalhoz legjobb, ha hozzárendelsz termékeket/szolgáltatásokat is. A tölcsér tetejére kerül az ingyenes, vagy minimális összegbe kerülő csalitermék. Ezt nyilván nagyon sokan fogják igényelni. A következő szint az alacsony vagy közepes árú termék/szolgáltatás, melyet a megfelelő kampánnyal tudsz értékesíteni (például e-mail, kampány, akciók, egyszeri kihagyhatatlan ajánlat). A tölcsér aljára kerülnek a visszatérő vásárlók, a törzsvásárlók vagy előfizetők.
Aki már egyszer vásárolt valamit, annak könnyebb eladni ugyanolyan vagy hasonló terméket, sőt, ha elégedett, akár prémium kategóriás terméket is. A folyamatos vásárlást legegyszerszűbben egy előfizetéses rendszer kiépítésével lehet elérni. Hiba azt hinni, hogy az előfizetéses rendszer csak újságok esetén működik, létezik számos példa vitamin, kutyaeledel, tanfolyam, vagy egyszerűen egy klubtagság szolgáltatásra. Hosszú távon mindenképpen érdemes ebben gondolkodnod.
Tippek a tölcsér folyamatos töltéséhez
A tölcsér tetején olyan marketing stratégiát kell választanod, amely felkelti a célközönséged érdeklődését, azaz megismerteti a cégedet, márkádat, termékedet vagy szolgáltatásodat a potenciális vásárlókkal. Ezt az online marketingben leadgenerálásnak nevezik. Ehhez a következő marketing eszközök használhatók:
- Fizetett hirdetések
- Influencer marketing
- Keresőoptimalizálás (SEO)
- Közösségi média posztok
- Ingyenes ajánlatok
- Partner programok
- Vendég-blogok
- E-mail kampányok
- Marketing szoftverek
- Hálózat/csoport építés
Hogy megtudd melyik a legmegfelelőbb ezek közül, kérj egy konzultációt a Drive Online Marketing szakértőitől, akik a Google Hivatalos Premier partner csapatát erősítik.