-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Értékesítő
-
Kőműves
-
Asszisztens
-
karbantartó
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
takarító
-
TIG hegesztők
2024. 11. 21
-
Takarító - Dunakeszi
2024. 11. 22
-
Projektvezető
2024. 11. 24
-
Áruösszekészítő - raktáros
2024. 11. 24
-
Nyugdíjas takarító
2024. 11. 24
-
Ingatlanközvetítő
2024. 11. 24
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A Volkswagen Golf GTE egyike a Volkswagen csoport népszerű modelljeinek, amiből már hybrid változat is kapható. A hybrid elnevezés arra utal, hogy az autó meghajtásáról félig elektromos félig pedig hagyományos motor gondoskodik. A hagyományos meghajtást egy 1.4 TSI benzines erőforrás biztosítja, ami 150 lóerőre képes.
Volkswagen Golf GTE Hybrid gyári adatai
A Volkswagen Golf GTE Hybrid összteljesítménye, azaz a benzines és az elektromos motoré közösen 204 lóerő. Az adatok megtévesztőek lehetnek, hiszen az ember arra gondolna, az összteljesítményből kivonjuk a benzines motor teljesítményét, akkor megkapjuk az elektromos motor lóerejét. A képlet azonban ennél kicsit bonyolultabb.
Az előbbi képlet szerint az elektromos motor teljesítményének 54 lóerőnek kéne lennie (204 LE-150 LE), azonban a hivatalos adatok szerint ez a motor 102 lóerős. A gépjármű teljes nyomatéka pedig 350 Nm. Mindezek eddig a gyári adatok voltak, ami azért fontos, mert a precíz műszerekkel, mondjuk szinkronizálható fékpaddal mérhető tényleges teljesítmény és nyomaték nem ritkán ettől eltérő szokott lenni.
Mit mutatnak a mérési adatok?
Az igazság az, hogy sok esetben a szinkronizálható fékpadon mért eredmények elmaradnak a gyári adatoktól, ami nem kis csalódást szokott okozni. A negatív eltérésnek számos oka lehet, ezek többsége az autó állapotára, korára és a használatra vezethetőek vissza. Volkswagen Golf GTE Hybrid esetében azonban más a helyzet, a mért eredmények nem hogy alacsonyabbak lennének, hanem valamivel magasabbak.
A gyári 204 lóerő helyett a mérhető teljesítmény 223 lóerő, a gyári 350 Nm nyomaték helyett pedig 396 Nm a tényleges nyomaték.
Érdemes chiptuningolni a Volkswagen Golf GTE Hybridet?
Először is fontos kiemelni, hogy hybrid autók esetében nem lehet teljesen leválasztani az elektromos motort, az ugyanis az alacsony fordulatszámokon folyamatosan rá fog segíteni. Emiatt a bonyolult rendszer miatt többek között a teljesítménymérés és a chiptuning sem egyszerű ilyen autóknál.
Amennyiben szeretnéd fokozni autód teljesítményét, akkor érdemes megnézned, hogyan csinálják az AET CHIPtuningnál a chiptuningot.
Chiptuning után a Volkswagen Golf GTE Hybrid mért adatai messze felülmúlták a várakozást. Az autó tényleges, mérhető teljesítménye 48 lóerővel lett magasabb, ami azt jelenti, hogy 223-ról 271-re emelkedett, ez pedig 67 lóerővel több, mint a gyári adatok. A nyomaték változása sem elhanyagolható. Chiptuning után a Volkswagen Golf GTE Hybrid nyomatéka 462 Nm, ami 66-tal több, mint a korábban mért eredmény, a gyári nyomatéknál pedig 112 Nm-rel több.
A fentiekből viszonylag sokak számára világos, hogy a mérés egy kritikus pontja a folyamatnak. Ennek segítségével lehet pontosan számszerűsíteni a tényleges változásokat, így tudja a vevő, hogy miért is fizetett pontosan.