Golf GTE Plug-In Hybrid chiptuning előtt és után

CÍMKÉK autók javítás

A Volkswagen Golf GTE egyike a Volkswagen csoport népszerű modelljeinek, amiből már hybrid változat is kapható. A hybrid elnevezés arra utal, hogy az autó meghajtásáról félig elektromos félig pedig hagyományos motor gondoskodik. A hagyományos meghajtást egy 1.4 TSI benzines erőforrás biztosítja, ami 150 lóerőre képes.

Volkswagen Golf GTE Hybrid gyári adatai

A Volkswagen Golf GTE Hybrid összteljesítménye, azaz a benzines és az elektromos motoré közösen 204 lóerő. Az adatok megtévesztőek lehetnek, hiszen az ember arra gondolna, az összteljesítményből kivonjuk a benzines motor teljesítményét, akkor megkapjuk az elektromos motor lóerejét. A képlet azonban ennél kicsit bonyolultabb.

Az előbbi képlet szerint az elektromos motor teljesítményének 54 lóerőnek kéne lennie (204 LE-150 LE), azonban a hivatalos adatok szerint ez a motor 102 lóerős. A gépjármű teljes nyomatéka pedig 350 Nm. Mindezek eddig a gyári adatok voltak, ami azért fontos, mert a precíz műszerekkel, mondjuk szinkronizálható fékpaddal mérhető tényleges teljesítmény és nyomaték nem ritkán ettől eltérő szokott lenni.

Mit mutatnak a mérési adatok?

Az igazság az, hogy sok esetben a szinkronizálható fékpadon mért eredmények elmaradnak a gyári adatoktól, ami nem kis csalódást szokott okozni. A negatív eltérésnek számos oka lehet, ezek többsége az autó állapotára, korára és a használatra vezethetőek vissza. Volkswagen Golf GTE Hybrid esetében azonban más a helyzet, a mért eredmények nem hogy alacsonyabbak lennének, hanem valamivel magasabbak.

A gyári 204 lóerő helyett a mérhető teljesítmény 223 lóerő, a gyári 350 Nm nyomaték helyett pedig 396 Nm a tényleges nyomaték.

Érdemes chiptuningolni a Volkswagen Golf GTE Hybridet?

Először is fontos kiemelni, hogy hybrid autók esetében nem lehet teljesen leválasztani az elektromos motort, az ugyanis az alacsony fordulatszámokon folyamatosan rá fog segíteni. Emiatt a bonyolult rendszer miatt többek között a teljesítménymérés és a chiptuning sem egyszerű ilyen autóknál.

golf.

Amennyiben szeretnéd fokozni autód teljesítményét, akkor érdemes megnézned, hogyan csinálják az AET CHIPtuningnál a chiptuningot.

Chiptuning után a Volkswagen Golf GTE Hybrid mért adatai messze felülmúlták a várakozást. Az autó tényleges, mérhető teljesítménye 48 lóerővel lett magasabb, ami azt jelenti, hogy 223-ról 271-re emelkedett, ez pedig 67 lóerővel több, mint a gyári adatok. A nyomaték változása sem elhanyagolható. Chiptuning után a Volkswagen Golf GTE Hybrid nyomatéka 462 Nm, ami 66-tal több, mint a korábban mért eredmény, a gyári nyomatéknál pedig 112 Nm-rel több.

A fentiekből viszonylag sokak számára világos, hogy a mérés egy kritikus pontja a folyamatnak. Ennek segítségével lehet pontosan számszerűsíteni a tényleges változásokat, így tudja a vevő, hogy miért is fizetett pontosan.

értékelés