-
Asszisztens
-
Kőműves
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Értékesítő
-
karbantartó
-
takarító
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Horgos Rakodó Teherautó-sofőr (CE)
2024. 11. 21
-
Junior Marketing Asszisztens | Budaörs
2024. 11. 21
-
Cyber Security Intern
2024. 11. 20
-
Komissiózó / Rendelés ellenőr
2024. 11. 21
-
Teherautó sofőr (CE) Frigo disztribúció
2024. 11. 21
-
Tolóoszlopostargonca-vezető
2024. 11. 21
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi) pontosan ezért indította útjára a biogazdálkodás és bioélelmiszer-fogyasztás népszerűsítését célzó, öt hónapon át tartó online kampányát. A Talajtól a tányérig kampány célja, hogy hitelesen, szakmai alapokon, ugyanakkor érthetően mutassa be a hazai fenntartható élelmiszer-termelést, megszólítva a biogazdákat és rávilágítva az ökológiai kutatás fontosságára.
Kóstoljunk bele a sokszínűségbe!
A biogazdálkodás számos új zöldséggel, gyümölccsel és feldolgozott termékkel ismertetheti meg a fogyasztót, melyekről eddig talán nem is hallott. Emellett a változatos biotermékekből és alapanyagokból felépülő étrend a kiegyensúlyozott táplálkozás mérföldköve is. Az ÖMKi kutatási eredményei megmutatják, hogy vegyszermentes termeléssel is lehet sokszínű, egyedi és természetes alapanyagokat előállítani.
Fogadj örökbe egy tájfajta paradicsom-palántát
A Talajtól a tányérig kampány keretében szeretnénk a biológiai sokszínűséget mindenki számára megtapasztalhatóvá tenni. Ezért indítottuk el a „Fogadj örökbe egy tájfajta paradicsom-palántát” felhívást. A felhívás keretében több mint ezer palántát rendeltek az érdeklődők, melyet májustól gondosan nevelgethetnek majd otthonukban. A Talajtól a tányérig kampány pedig tippeket ad a sikeres munkához, melyet bárki hasznosíthat a kertjében. A tájfajta paradicsom-palánta csak egyike az ÖMKi kutatásaiból származó gyakorlati eredményeknek.
A kampány során áprilisban az ökológiai méhészet, májusban a szőlészet, júniusban a szántóföldi biogazdálkodás kerül majd terítékre, bemutatva a hazai biokutatás gyakorlati hasznosítását, és nem utolsó sorban a kutatásban résztvevő biotermelőket. Júliusban a biokertészet témakörével és a Nagy Lecsó rendezvénnyel zárul a kampány. Érdemes tehát nyomon követni az eseményeket!
Mindennapi hőseink: a biogazdák
Olyan magától értetődő, hogy a boltban megvesszük az ételt, hogy sokszor elfelejtjük megbecsülni az előállításán dolgozó termelőket. A biogazda az a forrás, aki nemcsak megtermeli számunkra a betevőt, de törődik is azzal, hogy mit eszünk. A Talajtól a tányérig kampány arra biztatja az érdeklődőket, hogy ismerjék meg a biogazdákat, és ezáltal azt, hogy az étel, amit megvásárolnak, honnan származik. Fontos a közvetlen kapcsolat a termelővel, mert ez a bizalom záloga, és így válik a talajtól egészen a tányérig követhetővé a minőségi bio élelem útja.
Az ÖMKi évente több mint 100 gazdálkodóval működik együtt, úgynevezett on-farm kutatásai során. A részvételi kutatást megvalósító on-farm hálózat 2017-ben az OMÉK Agrárfejlesztési Díját is elnyerte. A Talajtól a tányérig kampány során szeretnénk a lehető legszélesebb ismertséget biztosítani a kutatási hálózat résztvevőinek, hiszen első kézből látjuk munkájukat, ismerjük érdemeiket – és fontosnak tartjuk, hogy mások is megismerjék őket!
Közösen a bioért
A Talajtól a tányérig online kampány március közepétől a tájfajta paradicsomok örökbefogadásával indult, áprilistól júliusig pedig az ÖMKi kutatási ágazatainak szereplőit és eredményeit, így a méhészeti, szőlészeti, szántóföldi és kertészeti ökológiai termelés jellegzetességeit mutatja be. A kampány célját olyan neves előadóművészek, illetve a közösségi médiában ismert személyek is felkarolták és népszerűsítik, mint például Ivancsics Ilona színésznő, Vecsei H. Miklós színész, Nagy Réka, az Ökoanyu, vagy éppen a Felelős Gasztrohős. A kampányt július végén a Nagy Lecsó rendezvény zárja, ahol egy közös főzés keretében találkozhatnak a résztvevők: gazdák, kutatók, kertészkedők és fogyasztók egymással. Ráadásul, még a tájfajta paradicsom nevelés gyümölcseit is megversenyeztethetik a lelkes örökbefogadók a Paradicsom Szépségversenyre nevezve.
A kampányba folyamatosan bekapcsolódhatnak azok, akik szeretnének többet megtudni a fenntartható gazdálkodásról, a biokutatásról, vagy kedvet éreznek az aktív részvételre a kampány folyamatosan frissülő felhívásaiban, vagy az ÖMKi munkájában. Nemcsak a bioért tehetünk a kampánnyal, hanem azért is, hogy hitelesen tájékoztassuk a nyilvánosságot a környezet-tudatosság, a fenntartható élelmiszertermelés és fogyasztás mindennapjainkban is megvalósítható eszközeiről. Megmutatva, hogy öko nemcsak egy címke, hanem életvitel és világnézet is, amivel közösen tudunk tenni egy egészségesebb, természetesebb jövőért.
A kampány részleteiért kérjük, keresse fel az ÖMKi Talajtól a tányérig oldalt.